Select Page

Moje iskustvo sa studija arapskog jezika na Univerzitetu u Kataru

Nakon uobičajene procedure apliciranja i vijesti da sam jedna od primljenih na ANNS programu, stigla je i vijest da će nastava početi 16. augusta (2020.-te godine). Međutim, ono što je bilo drugačije ovog puta u odnosu na prethodne godine je to da će se nastava održati online.

Nastava je trajala jednu akademsku godinu, tj. 8 mjeseci, a bila je podijeljena u dva semestra- zimski i ljetni. U oba semestra smo imali po tri predmeta, s tim što su časovi predmeta ‘Slušanje i konverzacija’ الاستماع و التحدث)) bili podijeljeni između dva profesora. Časovi su u prosjeku trajali 6h, a sav nastavni materijal je bio dostupan na platformi.

Svim profesorima je, naravno, arapski maternji jezik i to je ono što je ovaj studij učinilo toliko važnim i korisnim. Na drugoj strani, studenti su bili iz raznih zemalja širom svijeta, od Velike Britanije, Japana, Čada, Indije, Poljske, Indonezije, Malezije, Kirgistana, Njemačke itd, do Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Albanije…

Različite države, religije, kulture, tradicije, običaji studenata polaznika ovog studija je dovelo do izuzetno raznovrsnog sadržaja na časovima. Profesori su, kao iznimni stručnjaci u svojim oblastima, uspjeli da tu raznovrsnost iskoriste na najbolji mogući način. Časovi su bili obogaćeni jako velikim brojem različitih aktivnosti tokom kojih smo uvijek bili poticani i motivirani da aktivno učestvujemo kako bismo što više naučili. I upravo na tim aktivnostima smo imali priliku razgovarati o temama koje su toliko univerzalne, a na koje, opet, svaki narod ostavi svoj lični pečat. Učeći arapski naučila sam i mnogo toga o drugim zemljama, njihovim običajima, kulturi, tradiciji. Dvadesetak studenata- dvadesetak nacija, različitih karaktera, obrazovanja, različite vremenske zone, a opet je sve tako skladno funkcionisalo, jer smo svi tu bili s jednim ciljem- naučiti arapski jezik što je bolje moguće.

Uspješnost nastave i našeg usvajanja gradiva bila je praćena kroz obavezne zadaće, kvizove, sedmične, te polusemestralne i semestralne ispite. Slično kao i na klasičnom studiju na fakultetu, bodovi dobijeni na prisustvo, aktivnost, zadaće i ispite je bili su pretočeni u ocjene od 5 do 10 ( od A do F).

Ozbiljan pristup Univerziteta, profesora, a i nas studenata je rezultirao lijepom saradnjom i usvojenim znanjem.

Zahvala pripada Allahu koji naše snove pretače u stvarnost, a veliko hvala i našem fakultetu, Fakultetu islamskih nauka u Sarajevu, i nastavnom osoblju, a posebno našem uvaženom dekanu, Zuhdiji Hasanoviću, prof. Aidu Smajiću, prof. Zehri Alispahić koji su saradnjom sa Univerzitetom u Kataru omogućili nama studentima usavršavanje arapskog jezika.