Sa završetkom nastave u ljetnom semestru akademske 2024/2025. godine, uspješno su okončane metodička i pedagoška praksa studenata Univerziteta u Sarajevu – Fakulteta islamskih nauka
Ova praksa predstavlja važan segment stručnog osposobljavanja budućih odgajatelja, muallima, vjeroučitelja i profesora.
U okviru metodičke prakse, studenti su uspješno izveli ukupno 160 oglednih časova u okviru nastavnih predmeta Metodika vjerske nastave II, Praktikum metodike vjerske nastave II i Kreativnost u vjerskoj nastavi. Praksu su realizirali redovni i vanredni studenti treće godine studijskog programa Imam, hatib i muallim, studenti četvrte godine na smjerovima Islamska teologija te Islamska vjeronauka i religijska pedagogija, kao i studenti drugog ciklusa studija studijskog programa Master u islamskim studijama.
Nastavni časovi su izvođeni u Gazi Husrev-begovoj medresi iz predmeta Akaid, Ahlak, Fikh, Hadis, Tefsir i Povijest islama. Zahvaljujemo se profesorima koji su uzeli učešće u mentorstvu i pratili rad studenata: Salihu Haušiću, Nedžadu Ćemanu, Behiji Durmišević, Muhamedu Mehanoviću, Lejli Fuluriji i Almedini Rizvić-Bojić.
Također, časovi su realizirani i u Prvoj bošnjačkoj gimnaziji u Sarajevu na predmetu Islamska vjeronauka, a učešće su uzeli profesori: Remzija Hurić-Bećirović i Elmedin Musić, te u Osnovnoj školi “Mula Mustafa Bašeskija” uz učešće profesorice Ešrefe Fakić. U vrtićima JU “Djeca Sarajeva”, studenti su držali ogledne časove uz podršku i stručno vođenje profesorica Lejle Bajrović i Mahire Šeko.
Ogledni časovi u mektebima održani su na četiri lokacije: u džematu Dobrinja 1-C5 (Memfad ef. Drkić), u Centralnoj džamiji Ilidža (Resul ef. Alić), u džematu Grbavica II (Muhidin ef. Topčagić) te u Istiklal džamiji (Edin ef. Hamzakadić).
Nakon metodičke prakse, realizirana je i pedagoška praksa, koja je pružila priliku studentima da se dodatno upoznaju s odgojno-obrazovnim radom u različitim kontekstima.
U okviru predmeta Učenje i podučavanje u predškolskom odgoju, šest studenata je individualno opserviralo po 15 sati odgojno-obrazovnog rada u vrtićima “Amel” i “Nur”, te su tom prilikom vodili dnevnike pedagoške prakse. U realizaciji pedagoških aktivnosti studente su vodile odgajateljice Lamija Ohranović, Lejla Mujović, Belkisa Agić, Elmedina Injetović i dr., kojima se ovom prilikom srdačno zahvaljujemo na gostoprimstvu i podršci.
Također, pet studentica je, u okviru metodičke prakse na predmetu Metodika religijskog odgoja, posjetilo internate Gazi Husrev-begove medrese u Sarajevu i medrese Osman ef. Redžović u Visokom s ciljem opservacije odgojno-obrazovnog rada u internatskom kontekstu. Na osnovu zapažanja, studentice su izradile dnevnike metodičke prakse. Iskustva i stručne uvide s njima su podijelile odgajateljice Šehrizada Durović, Amra Abaz i Fatima Čeliković-Hodžić (Gazi Husrev-begova medresa), kao i Adisa Aganhodžić, Amina Uzunović i Tesnima Bosnić (Medresa “Osman ef. Redžović”).
Svim mentorima izražavamo iskrenu zahvalnost za nesebično prenošenje znanja, podršku i dragocjene savjete koje su pružili studentima tokom ovog procesa.
Tokom izvođenja časova, studenti su pokazali odgovoran i ozbiljan pristup, nastojeći primijeniti stečena teorijska znanja u realnom nastavnom okruženju. Kroz savremene nastavne strategije, metode i tehnike, trudili su se učiniti časove zanimljivim, poučnim i prilagođenim potrebama učenika, te su svojim angažmanom i kreativnošću uljepšali svakodnevnicu odgojno-obrazovnih ustanova u kojima su boravili.
Posebno želimo pohvaliti i studente koji su učestvovali u pedagoškoj praksi – bilo u vrtićima ili internatima – koji su sa jednakim entuzijazmom pristupili zadacima opservacije, refleksije i analize odgojno-obrazovnog rada. Njihova pažnja, zrelost u promišljanjima i sposobnost uočavanja ključnih aspekata pedagoške prakse pokazali su da posjeduju potencijal za odgovorno, empatično i profesionalno djelovanje u budućem radu.
Cjelokupna realizacija metodičke i pedagoške prakse svjedoči o ozbiljnosti i predanosti naših studenata, ali i o značajnoj ulozi mentora koji su ih podržavali u tom procesu. Fakultet islamskih nauka izražava iskrenu zahvalnost svim mentorima i ustanovama koje su otvorile vrata studentima, te ponos na trud i angažman studenata koji već sada pokazuju da su spremni biti nosioci kvalitetne i savremene islamske odgojno-obrazovne prakse.